29 februari 2012

Då var det en ny dag!

Igår avslutades dagen med firande av Agneta tillsammans med god mat hemma hos dem. Jag kom dock precis när alla andra hade ätit färdigt eftersom jag jobbade. Det gick bra ändå :).

Idag ska jag ta mig ner till cg och handla diverse märkliga ingridienser och göra min egen müsli och gröt ur min nya hälsokokbok. Ska bli riktigt spännande och se hur det smakar.

Igår åt jag upp allt onyttigt vi har i huset så att jag ska slippar frestas av det för idag börjar nya livet.
Mitt mål är att jag ska börja äta på bestämda tider, träna regelbundet och bara äta några få onyttiga saker i veckan.
Egentligen så är frukt exakt lika gott som godis, tycker jag, men ibland hamnar man i sockerperioder då man bara måste ha socker. Jag har varit i en sådan nu och känner att den måste upphöra.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer: